ApleistaZona.lt

(Ne) Turistinis miesto gidas

Panerių geležinkelio tunelis

2014/10/14 Administratorius 0 Komentarų

Šiandien Vilnius ir vienas iš įspūdingesnių objektų, kuriuos jau seniai norėjau aplankyti. Na, tiesa pasakius, svajoti pradėjau apytiksliai prieš tris metus. Tunelis buvo pradėtas statyti 1859 metais caro Aleksandro antrojo nurodymu. Ilgis siekia 427 metrus. Šis įspūdingas požeminis statinys buvo pirmasis tunelis ne tik Lietuvoje, Rusijos imperijoje, bet ir vienas pirmųjų Europoje, pradėjęs veikti anksčiau nei pirmoji pasaulyje požeminė Londono metropoliteno linija. Privalu paminėti, kad tai yra didžiausias Lietuvoje požeminis statinys.

Tunelio įvažiavimasApžėlusi tunelio sienaApžėlusi tunelio siena.

Išlikęs elektros izoliatorius

Pirmasis traukinys iš KaunoPirmasis traukinys iš Kauno laukia leidimo įvažiuoti į Vilniaus geležinkelio stotį.

3D modelis

Pabandžiau padaryti trimatį modelį, kad būtų galima lengiau įsivaizduoti mastelį.

Siekiant apsaugoti šikšnosparnius, 2004 metais įėjimai į tunelį buvo užmūryti. Šiandien įėjimą saugo aukšta siena su spygliuota viela.

Siena su vielaSiena su spygliuota viela.

VielaSpygliuota viela.

Smėlio krūvaPirmoji smėlio krūva. Siauras praėjimas. Toliau – aklina tamsa.

Žvelgiant gilynŽvelgiant gilyn.

SiluetaiSiluetai.

Mano dėmesį patraukė požeminių grybų gausa. Tunelyje išties daug pačių įvairiausių grybų ir grybelių.


Požeminė flora:

Grybai prie rastoGrybeliai smėlyjeGrybai ant rastoDu grybai ir vienas mažasGrybukai prie sienos


Grybų buvo ir daugiau, bet ne grybauti susirinkom.


Kolega arkojeSienose buvo suformuotos arkos, skirtos pasislėpti nuo važiuojančio traukinio.

Prožektoriais apšviestas tunelisProžektoriais apšviestas tunelis.

Šešėlių žaismasŠešėlių žaismas ant tunelio sienos.

Tunelio pabaigaAntrojo pasaulinio karo metais traukiantis frontui buvo planuojama tunelį susprogdinti. Raudonosios armijos puolimo metu tunelis taip ir nebuvo susprogdintas, nes tunelyje stovėjęs sprogmenų prikrautas ešelonas buvo netikėtai užgrobtas. Traukiniai tuneliu važiavo ir po karo, tačiau ilgainiui plytų skliautai ėmė smarkiai irti, grėsė griūti. 1960 m, po beveik šimtą metų trukusios eksploatacijos, tunelis buvo uždarytas. Nauji bėgiai buvo nutiesti aplenkiant kalvą.

 

#Vilnius

Previous Post

Next Post

Parašykite komentarą

__