Panerių geležinkelio tunelis
2014/10/14 Administratorius 0 Komentarų
Šiandien Vilnius ir vienas iš įspūdingesnių objektų, kuriuos jau seniai norėjau aplankyti. Na, tiesa pasakius, svajoti pradėjau apytiksliai prieš tris metus. Tunelis buvo pradėtas statyti 1859 metais caro Aleksandro antrojo nurodymu. Ilgis siekia 427 metrus. Šis įspūdingas požeminis statinys buvo pirmasis tunelis ne tik Lietuvoje, Rusijos imperijoje, bet ir vienas pirmųjų Europoje, pradėjęs veikti anksčiau nei pirmoji pasaulyje požeminė Londono metropoliteno linija. Privalu paminėti, kad tai yra didžiausias Lietuvoje požeminis statinys.
Pirmasis traukinys iš Kauno laukia leidimo įvažiuoti į Vilniaus geležinkelio stotį.
Pabandžiau padaryti trimatį modelį, kad būtų galima lengiau įsivaizduoti mastelį.
Siekiant apsaugoti šikšnosparnius, 2004 metais įėjimai į tunelį buvo užmūryti. Šiandien įėjimą saugo aukšta siena su spygliuota viela.
Pirmoji smėlio krūva. Siauras praėjimas. Toliau – aklina tamsa.
Mano dėmesį patraukė požeminių grybų gausa. Tunelyje išties daug pačių įvairiausių grybų ir grybelių.
Požeminė flora:
Grybų buvo ir daugiau, bet ne grybauti susirinkom.
Sienose buvo suformuotos arkos, skirtos pasislėpti nuo važiuojančio traukinio.
Prožektoriais apšviestas tunelis.
Šešėlių žaismas ant tunelio sienos.
Antrojo pasaulinio karo metais traukiantis frontui buvo planuojama tunelį susprogdinti. Raudonosios armijos puolimo metu tunelis taip ir nebuvo susprogdintas, nes tunelyje stovėjęs sprogmenų prikrautas ešelonas buvo netikėtai užgrobtas. Traukiniai tuneliu važiavo ir po karo, tačiau ilgainiui plytų skliautai ėmė smarkiai irti, grėsė griūti. 1960 m, po beveik šimtą metų trukusios eksploatacijos, tunelis buvo uždarytas. Nauji bėgiai buvo nutiesti aplenkiant kalvą.