
Baltojo švyturio siaurukas
2020/12/22 Administratorius 0 Komentarų
Klaipėdos šiaurinis molas jau tapo įprasta susitikimų vieta miesto gyventojams. Pakilus vėjui čia renkasi bangų stebėtojai, o vakarais netoliese esančioje stovėjimo aikštelėje buriuojasi jaunimas. Gerokai po vidurnakčio čia žymiai ramiau. Pajūryje sutiksite nebent vieną kitą gintarų ieškotoją. Atvykau ir aš, bet ne gintarų ieškoti ar šunį pavedžioti. Šios nakties tikslas – nuotraukose užfiksuoti praūžusios audros apnuogintus šiaurinio molo siauruko bėgius.

Klaipėdos uosto tvarkymo darbai prasidėjo 1834 m., Prūsijos valdžiai išnuomojus Klaipėdos pirklių sąjungai sąsiaurį ir jūros pakrantę nuo Klaipėdos iki Olando Kepurės su sąlyga, kad bus sustiprinta pakrantė ir sutvarkyti molai. Darbai vyko su ilgomis pertraukomis. Pirmas etapas baigėsi 1858 m. 1884 m. galutinai baigta šiaurinio molo statyba.
1847 m. – pietinio molo statybos pradžia, 1861 m. – pabaiga. 1884 metų gruodžio 16 d. šiaurinio molo gale atidarytas švyturys. Šis švyturys buvo vadinamas Baltuoju. Vėliau, 1901–1902 m., pietinis molas pailgintas dar 445 m, kad jo galas pasibaigtų maždaug tame pačiame pjūvyje, kur baigėsi ir šiaurinis molas.

Pietinio molo gale kurį laiką irgi buvo šviesos signalo įrenginys. 1927 m. jo vietoje pastatytas 7 metrų aukščio švyturys. Ant šiaurinio ir pietinio molų nutiesti siauruko geležinkelio bėgiai, skirti aptarnauti švyturius (vežti anglį į juos) bei remonto ir priežiūros darbams.

Antrojo pasaulinio karo metu abu švyturiai buvo sunaikinti, o karo paliktas „šiukšles“ žmonės naudojo kaip išmanė. Kas vokiečio šalme sriubą virė, o kas tvorą iš bėgių pasistatė. Šiame pajūrio ruože visuomet buvo daug sodybų, kurios priklausė žvejams. Neseniai praūžusi audra nuplovė vyteles ir apnuogino šiaurinio molo siauruko bėgius.




Nepamirškime žvalgytis po kojomis. Mūsų miestas slepia dar daug paslapčių!
Istorijos šaltinis: krastogidas.lt