ApleistaZona.lt

(Ne) Turistinis miesto gidas

„Surūdijusi Pergalė“

2019/10/23 Administratorius 5 Komentarai

Šiandien ir toliau keliaujame Lietuvos kaimeliais, ieškodami apleistų įdomių vietų ir objektų. Keleta valandų kelio, trumpas žygis miškeliu ir atokioje geležinkelio atkarpoje pasitinkame išdidžiai stovintį, bet jau smarkiai aprūdijusį Паровоз Л serijos garvežį. Lietuvai atgavus nepriklausomybę ir sugriuvus Sovietų Sąjungai, nemažai senos rusiškos technikos taip ir liko trūnyti buvusio bloko šalyse. Daug metų panaši technika dar buvo saugoma, bet bėgant laikui ją pakeitė naujesni ir gerokai modernesni lokomotyvai. Senieji garvežiai savo keliones baigė ant postamentų traukinių stotyse arba metalo laužo aikštelėse. Apžiūrėkime vieną išlikusį senolį, kuris taip ir stovi ant senų bėgių – originalioje savo formoje. Neperdažytas, – autentiškas, bet pamirštas.
Паровоз Л
Trumpai apie garvežį.

Pagrindinės savybės:

Lokomotyvo ilgis 13 796 mm
Darbinė variklio masė 102,1 tonos (nuo 1952 m. – 103 tonos)
Cilindrų skaičius 2
Tuščio svoris 36 t
Vandens rezervuaro talpa 28 m²
Greitis 80 km / val
Galia 2200 arklio galių
Varomųjų ratų skersmuo 1500 mm
Kuro atsargos 18 t

L serijos garvežiai buvo gaminami 9 metus  (1945–1954 m.). Tai masiškiausiai gaminti sovietiniai garvežiai. Už šį šedevrą projektavimo inžinieriai buvo apdovanoti Stalino premija.

1944 metais buvo sudaryta komisija, kuriai pirmininkavo akademikas S.P.Syromyatnikovas. Jam buvo pavesta suprojektuoti naujo tipo krovininius garo lokomotyvus pokario statyboms. Komisija, siekdama užtikrinti augantį geležinkelių eismą, pirmiausia turėjo pastatyti 1-5-0 tipo garvežius, kurių jungiamoji masė yra 90 tonų. Projektuotojams teko užduotis sukurti pakankamai ekonomišką garu varomą lokomotyvą, tinkantį apyvartai visame Sovietų Sąjungos geležinkelių tinkle. Kolomnos inžinerijos gamykla ir sąjunginis geležinkelių transporto mokslinis tyrimų institutas sukūrė 1-5-0 tipo garvežio eskizus.

1944 m. Ir 1945 m. Pradžioje inžinerinės gamyklos dizaineriai sukūrė naujo lokomotyvo techninį projektą. Prasidėjo detalus garo lokomotyvo projektavimas ir statyba. 1945 m. Spalio 5 d. Naujas garo lokomotyvas, žymimas P-0001 („Pobeda“ – Pergalė rus.), atliko pirmąją savo kelionę iš Kolomnos į Rybnoye stotį ir atgal. 1947 m. Sausio 14 d. SSRS ministrų tarybos nutarimu garvežiui buvo suteiktas L serijos žymėjimas, o anksčiau gaminamiems P serijos lokomotyvams (Nr. 0001 – Nr. 0078 ir Nr. 1001) taip pat buvo suteiktas L. žymėjimas. 1951 m. Garvežiai L1754 ir L1772 buvo aprūpinti ritininiais guoliais. Geros L serijos garinių lokomotyvų dinaminės savybės leido juos eksploatuoti didelėje geležinkelio tinklo dalyje.  Iš viso gamyklos pastatė 4199 šios serijos garvežius.

Apleistas garvežys

Postapokaliptinis vaizdelis.

CCCPSSSR.
Apleistas garvežysApleistas garvežysVaromieji ratai.
Apleistas garvežysApleistas garvežysApleistas garvežysMašinisto pozicija.
KabinaJuodasis kabinetas.
KomandosLangasĮ šviesų rytojų?
Pagaminta SSRSPagaminta SSRS.
Pamirštas garvežysGarvežysLėta mirtis…
GarvežysBoileris.
ŽvaigždėGarvežysAnglių talpykla.
ApleistagarvežysIš lėto atsitraukiame ir paliekame šį gerai tarp krumokšnių nuo baisiojo taršos mokesčio besislepiantį senolį… Lik sveikas!
#Lietuva

Previous Post

Next Post

Komentarai

  1. Anonimas
    2019/10/23 - 6:43 pm

    Geras!!!
    Tikrai apokalipt

  2. Albertas
    2019/10/23 - 6:44 pm

    Geras!!!
    Tikrai jau apokaliptinis vaizdelis…

    • Anonimas
      2023/11/09 - 6:46 pm

      Man jis labai super patinka

  3. Anonimas
    2019/11/12 - 10:32 am

    Kur yra?

  4. Anonimas
    2023/11/09 - 6:45 pm

    Pats geriausias traukinys pasaulyje jis mano numilėtinis panašų mačiau kaune

Parašykite komentarą

__