ApleistaZona.lt

(Ne) Turistinis miesto gidas

Joniškėlio siaurukas

2020/06/15 Administratorius 1 Komentaras

Pagaliau prasidėjusi kalendorinė vasara pasitiko puikiais orais. Tokiu metu tikrai nesinori sėdėti prie palydovinių nuotraukų ir ieškoti naujų apleistų vietų. Žymiai įdomiau – pasivažinėti šiek tiek po Lietuvą ir pamatyti kažką išskirtinio, nors daugeliui jau ir žinomo. Greitas sustojimas degalinėje, keletą objektų maršrute ir jau galima neskubant tyrinėti Lietuvą, pakeliui taip pat aplankant įdomesnius apleistus objektus. Palei Latvijos sieną nukeliavome iki Joniškėlio. Čia galima savo akimis pamatyti apleistą lokomotyvą – TU2“.

ASGASG -Aukštaitijos siaurasis geležinkelis.

Joniškėlio siaurojo geležinkelio stotis yra dalis Aukštaitijos siaurojo geležinkelio sistemos, o apleistas lokomotyvas šiandien stovi lyg paminklas, kuris mena laikus, kuomet siaurasis geležinkelis Lietuvoje buvo ypač populiarus ir patogus susisiekimo būdas.

Siaurojo geležinkelio (600 mm. kelio pločio) ruožą Šiauliai–Joniškėlis– Pasvalys vokiečiai nutiesė 1915 metų rudenį. Tais pačiais metais pastatyta pirmoji Joniškėlio geležinkelio stotis. Darbus atliko rusų belaisviai. Pokario kroviniams ir keleiviams pervežti geležinkelis buvo vienintelė transporto priemonė. Joniškėlio stotis buvo viena geriausiai tvarkomų ir turinčių gražiausią aplinką tarp senųjų Lietuvos stočių. Dar ir šiandien sakoma, jog šis miestelis yra Lietuvos siaurojo geležinkelio centras.

lokomotyvas

Po Antrojo pasaulinio karo, garu varomus lokomotyvus keitė dyzeliniai. Sovietai TU1“ siaurojo geležinkelio lokomotyvą pirmą kartą pristatė 1954 metais. Mūsų aplankytas „TU2“ yra šiek tiek modernesnė jo versija, kuri pasirodė dar 1954 metais. Pirmųjų bandymų metu šie nedideli technikos stebuklai išvystė 76 km/h greitį. Iki 1959 metų buvo pagaminti 281 „TU2“ siaurojo geležinkelio lokomotyvai.

SiaurukasJoniškėlio siaurukas.

Ty-2vagonasPrie lokomotyvo prikibusi pavargusi platforma.

Apleistas siaurukasDidžiausias siaurojo geležinkelio mazgas Lietuvoje!

SiaurukasTu-2. Serijos numeris – 090.

1996 metais stotis buvo oficialiai uždaryta, o senasis lokomotyvas – niekam nebereikalingas. Šiandien jis dar stovi čia ir traukia istorijos entuziastus iš visos Lietuvos. Labai rekomenduoju visiems keliaujantiems po Lietuvą pasirinkti ilgesnį maršrutą ir aplankyti atokesnius miestelius. Labai daug įdomių dalykų dar jie slepia.

Previous Post

Next Post

Komentarai

  1. Anonimas
    2020/06/15 - 5:02 pm

    Galetu restauruoti ir I muzieju nugabenti cia ir supus surudys ant siauruko begiu pakrumeje…..

Parašykite komentarą

__