ApleistaZona.lt

(Ne) Turistinis miesto gidas

Klaipėdos „Fanierkės” katilinė

2016/01/01 Administratorius 2 Komentarai

Naujus metus pradedame su paprastu objektu Klaipėdoje. Objektu, kuris per daug metų taip ir nebuvo aprašytas. Apsilankiau pirmą kartą čia prieš ketverius metus. Nuo to laiko praktiškai niekas nepasikeitė. Iš šios vietos turėjau tik kelias nuotraukas ir visiškai apie ją pamiršau. Priežastis paprasta – skurdi objekto istorija. Niekuomet jis neatrodė įdomus istoriškai, o ir autentikos jokios čia seniai jau nebėra. Sovietmečiu čia buvo faneros fabriko katilinė. Sovietmečiu pastatyta, sovietmečiu ir nugriuvo. Pats fabrikas – kitoje gatvės pusėje. Katilinė ir fabrikas yra sujungti požeminiu tuneliu. Tunelis jau kelis kartus aprašytas laikraščiuose. Buvo įvairių versijų, bet galiausiai nuspręsta, jog tunelio paskirtis – apsaugoti darbuotojus. Tunelis – slėptuvė yra priežastis, dėl kurios čia grįžau. Nuotraukos bus reikalingos ateityje, kai katilinės nebeliks.

Žengiam vidun ir…

Dega šviesa… ir viduje dega šviesa. Šviečia lemputė. Šiek tiek keista, seniau čia nebuvo jokių gyvybės ženklų. Judame toliau.

CechasPagrindinis krosnių cechas.

GraffitiGatvės menas.

PlytosSupiltos plytos.

GP-5GP-5 masiškai gaminta civilinė dujokaukė. Labai dažnas artefaktas.

CechasDar vienas cechas. Šis mažesnis. Iš viso buvo du.

KrosnisSupjaustyta krosnis.

Kolonos

Tunelis – slėptuvė

Atėjo laikas aplankyti kelionės kaltininką – garsujį tunelį. Kaip jau minėjau, buvo daug skirtingų versijų. Manyta, jog šis tunelis buvo statytas antrojo pasaulinio karo metais, kaip slėptuvė. Panašių tunelių mūsų mieste yra labai daug (apie juos jau netrukus), bet tai tikrai nėra to laikotarpio statinys. Patekus į vidų tampa aišku, jog tunelis statytas sovietmečiu. Vaikštant atliekama standartinė procedūra – ieškoma išlikusių praeities pėdsakų. Ant sienų yra išlikę elektros instaliacijos likučiai, o pusiaukelėje tunelį kerta šiluminės trasos vamzdžiai. Betono kokybė taip pat šiuo atveju daug reiškia. Išlindus į paviršių randame du ventiliacinius vamzdžius. Paprasti vamzdžiai, bet ne tokie, kokius galima pamatyti slėptuvėse. Tunelio ilgis apie 20 metrų. Pasirodė ir versija, jog čia yra evakuacinis tunelis. Galbūt, bet branduolinio sprogimo metu abu pastatai būtų sunaikinti, o kito išėjimo nėra. Trūksta logikos.

NusileidimasNusileidimas į tunelį.

Tačiau yra ir dar kita versija. Mano versija – šis tunelis buvo skirtas drožlių gabenimui iš faneros fabriko į katilinę. Nuotraukos viršutiniame kairiajame kampe matote paguldytas duris. Šis „tiltelis” uždengia tarpą grindyse ir matosi sekančioje nuotraukoje (apačioje).Krosnis

Geltona linija pabandžiau pažymėti „drožlių kelią”. Tunelis iš tiesų baigiasi ties krosnimi, o ne ties laiptais.

TunelisVanduo tunelyjeTunelisTunelį kerta trys vamzdžiai.

Užmūrytas praėjimasTunelis čia tikrai dar nesibaigia. Prieš tris metus buvo galima pasiekti kitą galą.

Tunelis nesibaigia, bet mūsų pasilandžiojimas čia ir baigsis. Tikiuosi virtuali ekskursija neprailgo. Iki greito!

#Klaipėdos apskritis

Previous Post

Next Post

Komentarai

  1. Kostas
    2016/08/09 - 6:59 am

    Dėl to tunelio įdomu pasidarė. Drožlių gabenimo versiją galiu atmesti. Teko ten būti pirmą kartą prieš 6 metus ir ten visur pravesta šilumos trasa buvo. Vos vietos praėjimui liko. Turiu kažkiek išlikusių nuotraukų darytų 10.04, galiu pasidalinti.
    Iki tunelio galo nueiti ėjo, bet jis buvo ant tiek užverstas, kad atkraustyti nelabai įmanoma. O vėliau viską išvalė ten ir tiesiog užvertė milžiniškas geležines duris, kurias ir tryse nė pajudint nesugebėjom.
    Taigi, manau, jog tas tunelis buvo tiesiog praėjimas ir tuo pačiu vamzdynas. Analogiškai tuneliui po žeme, virš žemės lygio(kelio) dar buvo „tiltas”, taip pat su vamzdžiais.

  2. Gal
    2017/04/09 - 5:57 pm

    Gal kas žino kur šita vieta yra?

Parašykite komentarą

__